اسلحه هاي بادي فنر پيستوني

۱ بازديد

لحه هاي بادي فنر پيستوني با نام تفنگ پي سي پي رايج ترين نوع اسلحه هاي بادي هستند وكاربرد ها گوناگوني دارند اعم از شكار و تفريح و هدف زني.اين اسلحه ها چند نوع ميباشند : 1- كمر شكن 2- شكستن اهرم زيرين اسلحه 3- اهرم كناري اسلحه...

مكانيزم اين اسلحه ها يك فنر قوي و يك پيستون ميباشد كه با فشرده شدن فنر, ضامني كه به ماشه و فنر متصل است آنرا ثابت نگه ميدارد و با كشيدن ماشه ضامن آزاد شده و فنر با فشار و قدرت زياد به جلو حركت ميكند و هواي فشرده جلوي پيستون را را به بيرون ميراند اين هوا ساچمه را با سرعت زياد به درون لوله هدايت كرده و ساچمه پس از طي لوله و خان ها بالانس و سرعت خوبي پيدا كرده و به بيرون پرتاب ميشود. تفنگ پي سي پي بخاطر حركت فنر و ضربه پيستون لقد (Recoil) زيادي دارند و اين لقد باعث پايين امدن دقت اسلحه ميشود در اسلحه هاي سنگين تر اين لقد و ضربه تاثير كمتري به دقت اسلحه ميگذارد ولي بازهم بي تاثير نيست.ولي بايد با مشكل وزن زياد انها كنار بياين.اسلحه هاي فنر پيستوني ساده ارزان و همه كاره هستند.مي توانند قدرت و دقت زياد داشته باشند و سريع مسلح ميشوند وزن انها متغيير در بازه 2.5 كيلو تا 5.5 كيلو ميباشد همه اين اسلحه ها تك تير هستند.

اسلحه هاي بادي IGT پيستون  گاز : 

اين اسلحه تقربيا شبيه اسلحه هاي فنر پيستوني هستند با يك تفاوت كه در اسلحه هاي فنر پيستوني در داخل پيستون فنر گذاشته ميشود ولي در اسلحه هاي فنر گازي به جاي فنر در داخل پيستون گاز فشرده شده قوي وجود دارد كه با فشرده شدن پيستون گاز را با فشار حبس كرده و با ازاد شدن ضامني كه هم به پيستون و هم به ماشه متصل است گاز فشرده شده پيستون را با فشار زياد به جلو ميراند پيستون نيز هواي فشرده جلويي خود را با سرعت زياد به ساچمه وارد ميكند و وارد لوله ميشود ساچمه نيز با طي لوله و خان ها بالانس وسرعت خوبي پيدا كرده و به بيرون پرتاب ميشود.اين نوع اسلحه ها لقد كمتر ولي عمر بيشتري دارند.نگهداري انها ساده است. ودر حالت مسلح ميتوان به مدت زياد نگه داشت بدون اينكه به اسلحه اسيب برسد.مسلح كردن اين اسلحه ها قدرت بيشتري نسبت به فنر پيستوني ها دارد. تفنگ پي سي پي افت قدرت ندارد ولي دما در قدرت انها تاثير گذار است.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.